LOGO KELAB

logo baru fmc

ALAMAT KELAB

NO. 60, JALAN OKED 3,
TAMAN OKED,
84800 BUKIT GAMBIR,
LEDANG,
JOHOR DARUL TAKZIM.

PENGERUSI KELAB


MOHD ZAINAL NORIZAN
014-2337550

NAIB PENGERUSI KELAB


ZAIDI ABD RAHMAN
019-6092446

SETIAUSAHA KELAB

cikgu yusran
CIKGU YUSRAN

NAIB SETIAUSAHA KELAB


NOOR HAKIM PAIMAN

BENDAHARI KELAB


MOHD ANUAR MOHD JANIS
redline6873@yahoo.com

AJK KELAB

MOHD ZAINAL NORIZAN
SHAMSUDIN ABDUL HAMID
MOHD FAZLI ABU BAKAR
ISA PUPON
MIRA YERNIDIANTY
SALMAN ADAM
ZAIMURI LAJIS
HAI ROZZAMAN JALAL
NOOR HAKIM PAIMAN
MOHD FADLY BUDIMAN
ROHAINANIZA JAMIAN
ROSLAN PAIMIN

PEMERIKSA KIRA-KIRA

NORYANA MOHD NOR
ZAIDI ABDUL RAHMAN

NGO DISARAN AKTIF LAKSANA AKTIVITI
Monday, March 24, 2008


Ahli Parlimen Ledang, Ir Hamim Samuri dan ADUN Gambir, M Asojan bergambar bersama ahli kelab FMC selepas majlis perasmian Mesyuarat Agung FMC, baru-baru ini

Oleh HAI ROZZAMAN JALAL

MUAR:(23 Mac) Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) disaran agar aktif dalam melaksanakan pelbagai aktiviti agar dapat memberi manfaat kepada setiap ahlinya.

Ahli Parlimen Ledang, Ir Hamim Samuri berkata, setiap kelab perlu sentiasa menjalankan program dan aktiviti yang dapat menarik minat ahli-ahlinya kekal dalam pertubuhan itu.

“Sekiranya sesebuah kelab itu sentiasa melaksanakan aktiviti yang berfaedah untuk ahli-ahlinya, maka setiap ahli yang menganggotai kelab itu akan terus menyokong dan memberi komitmen terhadap kelab,” katanya ketika merasmikan Mesyuarat Agung Pertama Faceless Motor Club (FMC) di Balai Raya Parit Kassan, Bukit Gambir, baru-baru ini.

Turut hadir pada majlis itu, Pengerusi Jawatankuasa Perpaduan, Sumber Manusia, Sains, Teknologi dan Inovasi Negeri Johor merangkap Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Gambir, M Asojan, Ketua Kampung Parit Kassan, Mohd Hamzah Basar dan Pengerusi FMC, Razali Yacob.
Hamim berkata pada kebiasaannya, sesebuah NGO hanya aktif pada peringkat awal penubuhannya dan selepas itu kurang bermaya akibat tidak menjalankan aktiviti yang dapat menarik minat ahli-ahlinya.

Beliau mengucapkan tahniah kepada kelab FMC kerana terus menjalankan pelbagai aktiviti walaupun baru berusia ‘setahun jagung’ dan mendapat sokongan ahli-ahlinya dalam setiap aktiviti yang diadakan.

Hamim juga berbangga kerana FMC turut memanfaatkan kemudahan teknologi maklumat (ICT) yang disediakan oleh pihak kerajaan dengan mewujudkan laman web yang boleh dilayari oleh semua walau di mana sahaja mereka berada.

“Melalui kemudahan internet ini, FMC boleh berhubungan dengan kelab-kelab kereta lain yang mempunyai laman web untuk menjalin hubungan dengan lebih akrab lagi,” tambah beliau lagi.

Hamim yang juga Timbalan Ketua UMNO Bahagian Ledang berkata, dalam setiap pertubuhan atau kelab, perubahan pucuk pimpinan adalah lumrah kerana setiap ahli akan menilai prestasi kepimpinan dalam tempoh tertentu dan pemimpin yang tidak berupaya untuk memimpin akan berundur atau diundurkan oleh ahli melalui pemilihan dalam mesyuarat agung.

Katanya, setiap pemimpin atau ahli kelab perlu akur dengan tiga perkara iaitu mesti menerima setiap perubahan yang berlaku dalam institusi tersebut, mesti mensesuaikan diri dengan perubahan yang berlaku dengan keadaan sekitar dan mengawal perubahan yang berlaku supaya tidak hanyut dengan kehidupan.

Beliau menasihati supaya setiap pemimpin kelab perlu mempelbagaikan aktiviti yang memberi faedah kepada setiap ahli sama ada kekeluargaan, kemasyarakatan atau menjana ekonomi.

Pengerusi FMC, Razali Yacob pula berkata beliau akan melaksanakan tanggungjawab yang telah diamanahkan oleh ahli untuk menggerakkan kelab itu dengan mempelbagaikan aktiviti yang dapat memberi manfaat kepada setiap ahli.

Menurutnya, kegiatan kelab sepanjang setahun yang lalu boleh dilihat dengan melayari laman web kelab di alamat http://facelessmc.blogspot.com.
Post Oleh Blogmaster FMC @ 12:08 AM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 


MENGENAI FMC

logo kereta fmc

Nama: FACELESS MOTOR CLUB
Lokasi: BUKIT GAMBIR, LEDANG, JOHOR
Emel:facelessmc at gmail dot com

FMC DI FACEBOOK

SEMBANG FMC


ShoutMix chat widget

BERITA TERKINI
ARKIB
PAUTAN
ALBUM FMC
  • GALERI FOTO FMC
  • LEDANG AUTOSHOW 2009
  • PROMOSI NIAGA AHLI FMC



    klik di sini untuk mengetahui kaedah menjana pendapatan internet yang terbukti

    Pakej Istimewa Pembelajaran dan Penilaian Online
    ::BLUES BURGER::
    Depan 7-Eleven Bukit Gambir
    ::MAN TOWING SERVICE::
    Tel:012-7777337/012-7777337/017-7777337/013-7793009
    ::REAL JCB ENTERPRISE::
    Tel: 013-7266298/017-6916098
    ::KEDAI RUNCIT MOHD JANIS::
    Kg. Parit Kassan, Bkt. Gambir
    06-9807035

    Powered by

    Free Blogger Templates

    BLOGGER



    © ::FACELESS MOTOR CLUB:: Diselenggara Oleh: AdiSabariman Kreatif
    Template Oleh: Isnaini Dot Com Mula Dibina: 22 MAC 2007