LOGO KELAB

logo baru fmc

ALAMAT KELAB

NO. 60, JALAN OKED 3,
TAMAN OKED,
84800 BUKIT GAMBIR,
LEDANG,
JOHOR DARUL TAKZIM.

PENGERUSI KELAB


MOHD ZAINAL NORIZAN
014-2337550

NAIB PENGERUSI KELAB


ZAIDI ABD RAHMAN
019-6092446

SETIAUSAHA KELAB

cikgu yusran
CIKGU YUSRAN

NAIB SETIAUSAHA KELAB


NOOR HAKIM PAIMAN

BENDAHARI KELAB


MOHD ANUAR MOHD JANIS
redline6873@yahoo.com

AJK KELAB

MOHD ZAINAL NORIZAN
SHAMSUDIN ABDUL HAMID
MOHD FAZLI ABU BAKAR
ISA PUPON
MIRA YERNIDIANTY
SALMAN ADAM
ZAIMURI LAJIS
HAI ROZZAMAN JALAL
NOOR HAKIM PAIMAN
MOHD FADLY BUDIMAN
ROHAINANIZA JAMIAN
ROSLAN PAIMIN

PEMERIKSA KIRA-KIRA

NORYANA MOHD NOR
ZAIDI ABDUL RAHMAN

AJK FMC MAUT DALAM KEMALANGAN
Friday, December 11, 2009
Berita mengenai kemalangan yang menimpa AJK Faceless Motor Club, Allahyarham Cikgu Roslan Paimin dalam Harian Metro dan New Straits Times hari ini. Semua Jawatankuasa dan ahli kelab mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham. FMC juga mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham Rosli Boncing yang turut meninggal dunia dalam kemalangan itu. Anak beliau merupakan ahli kelab Rock Oil Motor Group Parit Jarum Darat. Mari kita sedekahkan Al-Fatihah kepada roh kedua-duanya. Semoga rohnya dicucuri rahmat Allah.


Allahyarham Cikgu Roslan Paimin (berdiri barisan tengah no. 9 dari kanan) bergambar bersama Ahli Jawatankuasa FMC selepas Mesyuarat Agung pertama 2008.


DUA PESERTA KONVOI MAUT DIREMPUH KERETA

PEKAN: Kegembiraan tujuh sahabat berkonvoi dari Muar, Johor ke Kuantan dengan menunggang motosikal berkuasa tinggi jenis Yamaha Virago berakhir tragedi menyedihkan apabila dua daripada mereka maut selepas motosikal ditunggangi dirempuh kereta di Kilometer 86, Jalan Kuantan-Segamat di Ladang Simpai, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 11 pagi itu, mangsa, Roslan Paimin, 43, seorang guru di Muar dan tinggal di Bukit Gambir, maut di tempat kejadian manakala rakannya, Rosli Bunthing, 48, seorang kontraktor juga berasal dari Bukit Gambir disahkan meninggal dunia di Hospital Muadzam Shah (HMS) di sini.

Seorang lagi penunggang, Hamzah Sa’amah, 35, dari Pasir Puteh, Kelantan pula patah lengan kanan, pergelangan tangan kanan, cedera di rusuk dan masih menerima rawatan lanjut di Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA), Kuantan.

Ketua Polis daerah, Superintendan Yahaya Othman, berkata siasatan awal mendapati, empat lagi rakan mangsa tidak cedera kerana sempat mengelak dirempuh kereta Proton Wira berkenaan.

Menurutnya, sebelum kejadian, pemandu kereta itu, Ramlah Endut, 31, dari Pontian, Johor dalam perjalanan menghala ke Pontian dari Kuantan cuba memotong lori.

Katanya, pemandu wanita itu yang juga seorang guru dipercayai memotong lori terbabit sebelum bertembung dengan tiga daripada tujuh motosikal berkuasa tinggi berkenaan.

Beliau berkata, akibat pertembungan itu, Roslan, Rosli dan Hamzah tercampak sebelum Roslan maut di tempat kejadian manakala Rosli disahkan meninggal dunia ketika menerima rawatan di HMS.

“Hamzah masih menerima rawatan di HTAA dan polis mengambil keterangannya sebaik pulih bagi membantu siasatan lanjut kejadian terbabit.

“Pemandu kereta itu yang cedera di muka dan lutut kiri mendapat rawatan di HMS manakala dua anaknya masing-masing berusia 14 dan 10 tahun tidak cedera,” katanya.

Menurutnya, jenazah dua sahabat terbabit dituntut ahli keluarganya sebaik selesai dibedah siasat selesai petang semalam.

Katanya, polis masih meneruskan siasatan kejadian itu mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

SUMBER: HARIAN METRO, 11 DISEMBER 2009

2 FRIENDS KILLED IN CRASH

PEKAN: Two friends died and another was injured when their motorcycles crashed into a car at Km86 Jalan Kuantan-Segamat near Ladang Simpai yesterday.

Teacher Roslan Paimin, 43, and 48-year-old contractor Rosli Bunting died at Muadzam Shah Hospital while Hamzah Sa'amah, 35, was warded with several fractures at Tengku Ampuan Afzan Hospital in Kuantan.

They were among seven people travelling in convoy from Muar to Kuantan on motorcycles when the accident occurred at 11am.

District police chief Superintendent Yahaya Othman said initial investigations showed the driver of the car was attempting to overtake a lorry when she crashed into the oncoming motorcycles.

SOURCE: NEW STRAITS TIMES, DECEMBER 11, 2009
Post Oleh Blogmaster FMC @ 12:01 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 


MENGENAI FMC

logo kereta fmc

Nama: FACELESS MOTOR CLUB
Lokasi: BUKIT GAMBIR, LEDANG, JOHOR
Emel:facelessmc at gmail dot com

FMC DI FACEBOOK

SEMBANG FMC


ShoutMix chat widget

BERITA TERKINI
ARKIB
PAUTAN
ALBUM FMC
  • GALERI FOTO FMC
  • LEDANG AUTOSHOW 2009
  • PROMOSI NIAGA AHLI FMC



    klik di sini untuk mengetahui kaedah menjana pendapatan internet yang terbukti

    Pakej Istimewa Pembelajaran dan Penilaian Online
    ::BLUES BURGER::
    Depan 7-Eleven Bukit Gambir
    ::MAN TOWING SERVICE::
    Tel:012-7777337/012-7777337/017-7777337/013-7793009
    ::REAL JCB ENTERPRISE::
    Tel: 013-7266298/017-6916098
    ::KEDAI RUNCIT MOHD JANIS::
    Kg. Parit Kassan, Bkt. Gambir
    06-9807035

    Powered by

    Free Blogger Templates

    BLOGGER



    © ::FACELESS MOTOR CLUB:: Diselenggara Oleh: AdiSabariman Kreatif
    Template Oleh: Isnaini Dot Com Mula Dibina: 22 MAC 2007