LOGO KELAB

logo baru fmc

ALAMAT KELAB

NO. 60, JALAN OKED 3,
TAMAN OKED,
84800 BUKIT GAMBIR,
LEDANG,
JOHOR DARUL TAKZIM.

PENGERUSI KELAB


MOHD ZAINAL NORIZAN
014-2337550

NAIB PENGERUSI KELAB


ZAIDI ABD RAHMAN
019-6092446

SETIAUSAHA KELAB

cikgu yusran
CIKGU YUSRAN

NAIB SETIAUSAHA KELAB


NOOR HAKIM PAIMAN

BENDAHARI KELAB


MOHD ANUAR MOHD JANIS
redline6873@yahoo.com

AJK KELAB

MOHD ZAINAL NORIZAN
SHAMSUDIN ABDUL HAMID
MOHD FAZLI ABU BAKAR
ISA PUPON
MIRA YERNIDIANTY
SALMAN ADAM
ZAIMURI LAJIS
HAI ROZZAMAN JALAL
NOOR HAKIM PAIMAN
MOHD FADLY BUDIMAN
ROHAINANIZA JAMIAN
ROSLAN PAIMIN

PEMERIKSA KIRA-KIRA

NORYANA MOHD NOR
ZAIDI ABDUL RAHMAN

CERITA CIKGU OSMAN SHAHIDAN MENGENAI KEMALANGAN YANG BERLAKU
Saturday, December 12, 2009
BERIKUT CERITA SEBENAR OLEH CIKGU OSMAN SHAHIDAN YANG TURUT SERTA DALAM KONVOI TERSEBUT DAN TERSELAMAT DARI KEMALANGAN YANG DIPETIK DARI WEB SUPERBIKEMALAYSIA.COM:

Salam kepada semua warga sbm.Di sini saya ingin menceritakan bagaimana kemalangan itu berlaku.

Kami bertujuh,Arwah Cikgu Lan,arwah Rosli Bunching,utz Hamzah,sdr Mohidin,sdr Padil,menunggang virago 1100,Cikgu Nazarudin shadow 600 dan saya menunggang V8 dari Bukit Gambir dalam perjalanan untuk ride santai ke Kuantan,Pekan,Rompin dan balik semula melalui jalan Rompin Muazam.

Kami bertolak pada pukul.9.00 pagi.Kami tiba di Muazam lebih kurang jam 10.30 pagi,isi minyak,minum.rehat dan bagi yang merokok,kena la sedapur dua. Kemudian kami meneruskan perjalanan.Saya dihadapan,di ikuti oleh sdr Padil,Cikgu Naz,Arwah Cikgu Roslan,Utz Hamzah,Arwah Rosli dan belakang sekali sdr Mohidin.Kami bergerak dalam kelajuan 90-110 kmj.

Tiba di tempat kejadian sebuah kereta dari arah bertentangan secara tiba-tiba masuk masuk kelaluan kami.Saya terus mengelak ketepi jalan,begitu hampir bumper kereta itu dengan lutut saya,mujur saya merapatkan kaki ke tank dan terus terbabas ke bahu jalan.Mujurlah saya dapat mengawal motor saya, tak berani nak brek hanya tutup throtle,control dan naik semula ke jalan raya.Ketika itu baru saya teringat kawan kawan yang dibelakang.Bila saya toleh,dari jarak lebeh kurang 100m,saya nampak motor dan manusia bergelimpangan diatas jalan.

Menurut kata sdr Mohidin, Cikgu naz berjaya mengelak dari dirempoh,motor tak dapat dikawal dan terus terjatuh.Pemandu terus membrek dan kereta menuju ketepi jalan dan terus melanggar Arwah yang sudah cuba mengelak ketepi jalan.Utz Hamzah yang berada di belakang arwah cikgu terus melanggar kerete itu. Ketika ini kereta sudah melintang,arwah Rosli cuba mengelak ketengah,tapi tak sempat dan terus melanggar bhg pintu.Sdr mohidin yang berada dibelakang sekai terus memaut motor kekanan,mengelak motor arwah Rosli,paut kekiri semula untuk mengelak keret dari hadapan terus terjatuh dan menggelungsur.Beliau tidak luka,tetapi bahunya terseliuh.

Yang menyedihkan,ambulance hanya sampai selepas kira-kira 45 minit dari panggilan 999 yang saya buat.

Saya bagi pihak kawan2 dan keluarga mereka,mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua yang telah memberi pertolongan secara langsung atau tidak langsung terutamanya Sdr Jefri dai Muazam,sdr naemat dan samurai7Bikers Kuantan yang sentiasa mngupdatekan keadaan terkini utz Hamzah yang bersendirian .Bikers dari Bahau,Rompin dan lain2 yang saya tak ingat.

Terima kasih juga kepada Tuan DO Muar, PPD Muar,YB Hamim Samuri dan semua yang telah memberi pengormatan terakhir kepada kedua dua rakan kita.Kami semua sungguh terharu dengan semangat "WE ARE BROTHERS" yang telah ditunjukkan.

Pukul 2 tadi saya dan sdr Padil telah melawat utz Hamzah dan beliau telah ditemani oleh isteri dan abngnya.Keadaan beliau stabil.Setakat ini tiada kecederaaan lain yang dapat dikesan keuali patah pergelangan tangan,lengan kiri,4 tulang rusuk juga patah.

Sdr Mohidin pula,pagi tadi bahunya dah mula membengkak,nak gi urut katanya.
Cikgu Naza pun katanya sakit seluruh badan.Dah pun gi urut tadi.

Syukur kehasrat Ilahi yeng telah melindungi saya dan yang lain yang terselamat.
Setakat ini dulu report dari saya.Dah mengantuk,esok (hari ni )nak balik sarawak,flight pukul 8 pagi,nak kena bangun pukul 4.00 pagi.

Post Oleh Blogmaster FMC @ 8:08 AM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 


MENGENAI FMC

logo kereta fmc

Nama: FACELESS MOTOR CLUB
Lokasi: BUKIT GAMBIR, LEDANG, JOHOR
Emel:facelessmc at gmail dot com

FMC DI FACEBOOK

SEMBANG FMC


ShoutMix chat widget

BERITA TERKINI
ARKIB
PAUTAN
ALBUM FMC
  • GALERI FOTO FMC
  • LEDANG AUTOSHOW 2009
  • PROMOSI NIAGA AHLI FMC



    klik di sini untuk mengetahui kaedah menjana pendapatan internet yang terbukti

    Pakej Istimewa Pembelajaran dan Penilaian Online
    ::BLUES BURGER::
    Depan 7-Eleven Bukit Gambir
    ::MAN TOWING SERVICE::
    Tel:012-7777337/012-7777337/017-7777337/013-7793009
    ::REAL JCB ENTERPRISE::
    Tel: 013-7266298/017-6916098
    ::KEDAI RUNCIT MOHD JANIS::
    Kg. Parit Kassan, Bkt. Gambir
    06-9807035

    Powered by

    Free Blogger Templates

    BLOGGER



    © ::FACELESS MOTOR CLUB:: Diselenggara Oleh: AdiSabariman Kreatif
    Template Oleh: Isnaini Dot Com Mula Dibina: 22 MAC 2007